100 Órás Horgászat a Nagyréti tavon…

Száz órát, vagyis hatezer percet horgásztunk a Békéscsabától 9 kilométerre található Nagyréti tavon a közelmúltban. A háromtagú csapatunk összesen közel öt mázsa halat fogott, illetve hajtott a szákokba a több mint négy nap alatt.

A horgászatot 6 darab horgászbottal bonyolítottuk le. 2 bójánk volt lerakva, ami a stégtől kb 110 méterre helyezkedett el.. Etetés mindig ugyanazon időközökben történt, reggel illetve késő délután.

nagyreti to A „maratonnak” augusztus 25-én délelőtt 10 órakor fogtunk neki, és egészen augusztus 29-ig horgásztunk folyamatosan. Leginkább a kihívást kerestük ebben a kalandban, és persze szerettük volna népszerűsíteni a „Catch and Release”, a „Fogd meg és engedd vissza” elvet, vagyis a sporthorgászatot.

A 100 óra alatt egyébként számos érdekességgel találkozhattunk. Ami nagyon lényeges, hogy a halak hihetetlen erősnek számítottak. Egy-egy öt kilós példány például 10-12 kilósok halak erejével rendelkezett. Bizony megtörtént, hogy mindannyian olyan mértékben elfáradtunk, hogy kicsit ki kellett emelnünk a pecabotokat. Egyfajta ciklikusság is jellemezte a horgászatot. Elsősorban napközben, a délelőtti órákban volt kapásunk, míg különösen estére egyfajta nyugalmi időszak vette kezdetét, majd hajnalban ismét jobban haraptak a halak.

A csapatunkat alkotta hármas alaposan kitett magáért, összesen nyolcvannégy halat tereltünk a szákba, amelyek összesen 460 kilót nyomtak. Érdekesség, hogy a kalandon részt vett Kindli Zoltán kislánya, a kilenc éves Nórika is, aki egyébként maga is kiemelt egy 6,5 kilós tükörpontyot.

A legnagyobb fogások egyébként Antovszki László nevéhez fűződnek, egy 12,9 kilós ponty és 11 kilós ponty is a nevéhez fűződik. Mellesleg mindkét hal kifejezetten hosszas fárasztás után adta csak meg magát. A szomszéd stégen a Domin-no Fishing Team debreceni barátai a ABF Team csapata is görbítették a pecabotot, és nekik is sikerült egy 15 kilós pontyot fogniuk.

Etetésre: kukoricát, tigrismogyorót, peletet, bojlit használtunk, a halak leginkább a fűszeres kolbászos májas bojlira „buktak”, az édes ízeket viszont nem igazán részesítették előnyben. A csali mérete 20 mm volt.

Nem volt egyszerű ez a valamivel több mint négy nap, de mégis végig jó hangulatban telt az idő. Összesen négy sátrat állítottunk fel, kettő ezek közül alvásra szolgált. Ugyanakkor valamelyikünk mindig a botok mellett volt. A másik két sátorban pedig a felszerelést és etetőanyagokat tartottuk.

A tó infrastruktúrája szerencsére megfelelő, egészen kiváló, a villanyt mindenütt kiépítették, emellett zuhanyzó és vécé is rendelkezésre áll. Ezek nélkül azért a 100 óra korán sem lett volna olyan egyszerű. Természetesen nem állunk le, hamarosan újabb magunk elé állított kihívásoknak szeretnénk megfelelni.

A 100 órás peca alatt összesen: 460 kg és 84 db halat sikerült fognunk a 11-es álláson.

Köszönjük Nagyréti tó hamarosan találkozunk…

cats

Üdvözlettel : Domi-no Fishing Team

Oláh Imre (Csapatvezető) , Antovszki László,Kindli Zoltán és Nórika.

És ne feledjétek, FOGD MEG ÉS ENGEDD VISSZA.

A hozzászólások le vannak tiltva.