Leveleki 128 órás Küzdelem!

Csapatunk május 27.-én  vasárnap reggel 9 órakor indult el a Békéscsabától mintegy 240 kilométerre található Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Leveleki tóra. Két autóval érkeztünk a tóhoz, mert nagyon sok cuccunk volt. Az egyik kocsival a lakókocsit húztuk, a másik kocsival pedig a többi felszerelést szállítottuk.

“Az előzményekkel kapcsolatban Oláh Imre elmondta, a csapatban mindenkinek megvan a saját feladata, a versenyek figyelését Antovszki László vállalta magára, és az ő ötletére neveztek be a nívós megmérettetésre. Egy 210 hektáros tó kapcsán sok horgásznak felcsillan a szeme, hiszen általában jóval kisebb, 25-30 hektáros tavakon versenyzünk.”

A tóról pár információ: A Leveleki Víztározó 200 hektár hasznos vízfelület, 20 hektárnyi homogén nádassal, haltartó hellyel. Átlagos vízmélysége 2,5m. A völgyzárógát előtt 5 méternél mélyebb vízállás található. 3 bojlis sziget található a vízen. Sátorozási lehetőség van, közvetlenül a horgászállás mellett. Horgászfogások alapján legfontosabb halai ponty, amur, harcsa, csuka, süllő, ezüstkárász. A tó jellege és múltja eme halfajták kapitális egyedeit tartogatja látogatói számára.

A verseny nagy nívósságát mutatja, hogy 17 csapat érkezett a versenyre 5 országból !

Vasárnap a házigazdák ebéddel várták a résztvevőket, majd délután kihúzták a horgászhelyeket. A Domi-no Fishing Team a sárga szektorba került, és a 9. horgászhelyet kapta. A versengés fővédnöke a Fishing and Hunting Tv volt. A szakcsatorna végig jelen volt a több mint öt napon át tartó versenyen. A helysorsolás kb. este 18 óra fele ért véget.

2Nem volt egyszerű a helyeket megközelíteni, mert nagyon nagy vízfelületről beszélünk, de a jó szervezők ezt is megoldották, és szektoronként kísérték a vezetők a csapatokat a helyekre. A mi csapatunknak a tó másik oldalára sikerült helyet húzni .

A csapatok a verseny előtt már egy nappal megérkeztek. Maga a verseny pedig május 28. reggel 6 órakor indult és június 2. 14 óráig tartott. A vasárnapi nap csak bójázni, radarozni, felmérni a terepet  stb… lehetett. Vasárnap éjjel a  szervezők az egész tavat hőkamerával ellenőrizték és akit etetni vagy horgászni láttak, az azonnali kizárással járt.

Csapatunk horgászhelyének vizét sűrű hínárszőnyeg borította, így Oláh Imrének, csapatvezetőként – a verseny alatt elsősorban csónakból kellett minden halat megszákolni és kifárasztani, ami némileg nagy munkát igényelt.

A békéscsabai Domi-no Fishing Team csapata már hétfőn hajnalban talpon volt, hat órakor pedig egy hatalmas erejű dudaszóra elkezdődött a 128 órán át tartó megmérettetés. A versenyen 6 bottal lehetet horgászni !

Csapatunk 3 dőlőbóját használt a versenyen, 2 db-ot ebből messzebbre raktunk le, kb. olyan 150-180 m-re, egyet pedig olyan 70 m körüli távolságra!

l004l003Amikor valamelyik csapat Amurt fogott azonnal telefonálni kellet, és a mérlegelők azonnal jöttek lemérni a halat, mert az amurokról tudni kell nagyon kényesek, képes sokkot kapni fárasztás közben ami sajnos elpusztulással is járhat így velük nagyon vigyázni kell!!!

Csaliként főzött kukoricát, repcét, kendermagot és fő csaliként tigrismogyorót használtunk. Érdekes dolog is történt, bojlival is próbálkoztunk, de isten igazán a tigris mogyoró volt a nyerő nagyon. Érdekesség, hogy bár a nevében pontyfogó versenyről volt szó, mégis elsősorban amurok akadtak horogra, mivel a pontyok ívása megkezdődött. Az amurokat egyébként a horgászok gyakran csak torpedónak hívják, mert a part közelében erősen megvadulnak.

l002

A hétfő, a Domi-no Fishing Team számára jó néhány halvesztéssel kezdődött, majd 14.40-kor sikerült egy 9 kiló 90 dekás amurt csónakból szákba terelni. Este 22.45-kor pedig egy 15 kiló 20 dekás amurt sikerült fogni. Ezen a napon egyébként ez volt a legnagyobb fogás, amit külön díjaztak a szervezők.

A kedd is jó kezdődött; 0 óra 40-kor egy 6,7 kilós amur, majd egy 6,7 kilós ponty következett.

567Szerdán beindult a Domi-no: nem sokkal éjfél után egy 7,26 dekás ponty, 9 órakor egy 9,25 kilós amur, 13 órakor pedig egy 15,60 kilós amur következett, ami 20-25 perces fárasztás után adta csak meg magát. A csütörtök viszont nem alakult jól a kedvezőtlen széljárás miatt. Nem sikerült halat fogni, így a formációnak óriási hajrára volt szüksége. A békéscsabai hármas pénteken és szombaton remekül beleerősített. Ezen a két napon sorra jöttek a fogások, és végül összesen 14 halat kifogva, 110 kiló 58 dekás végeredménnyel zártuk a roppant erős mezőnyben a versenyt. Ezzel mindössze 13 kilóval maradtunk le a dobogóról, és a szektor I. helyről is!

Röviden összegezve nagyon erős verseny volt és mezőny is. Csapatunk nagyon jól érezte magát a 128 órás versenyen. Egyik fő ellenségünk a meleg volt de ez a amurok nagyon szeretik és sikerült is jó pár szép példányt a szákba terelni pár kép erejéig. Minden hallal kíméletesen bántunk, folyamatosan locsoltuk őket, míg a matracban voltak, főleg a nagy példányokat. A szervezés remek volt, a halak ereje nagyon erős, főleg a amuroké.

Mindent összegezve, csak a ajánlani tudjuk minden kedves horgásznak a Leveleki Horgász Paradicsomot !

És ne feledjétek:  A Hal nálunk Koma nem Pedig Lakoma !

l005

Üdvözlettel : Oláh Imre (Csapatvezető) Antovszki László és Kindli Zoltán !

A következő állomásunk is Szabolcs – Szatmár – Bereg megyében lesz, de hogy hol az legyen titok !

Galéria a a további fogásainkról:

A hozzászólások le vannak tiltva.